Werkwijze

Eerste contact

U bent op onze website uitgekomen, omdat u zich zorgen maakt over uzelf, uw naaste of een medewerker. Wat goed dat u hulp zoekt. Dit is een belangrijke eerste stap. Als u onze hulp wilt kunt u ons bellen, mailen of appen en krijgt u direct contact met Arno of Annemarie. Wij willen dan beknopt van u horen wat er speelt en zullen u een aantal vragen stellen. Indien passend plannen we dan op korte termijn een eerste vrijblijvend gesprek in. U hoeft dus niet naar de huisarts of te wachten op een verwijzing of beschikking. Wij staan onmiddellijk voor u klaar. 

Eerste vrijblijvende gesprek

Arno en Annemarie komen samen naar dit gesprek bij u thuis of op een ander door u gekozen locatie. U bepaalt wie er bij dit gesprek aanwezig zijn.  

In dit gesprek maken we nader kennis met elkaar, brengen we met elkaar in kaart wat de problemen zijn en leggen wij onze manier van werken uit.  

Aan het einde van dit gesprek beslist u of u voor een traject met ons kiest. Wij beslissen of onze behandeling aansluit bij uw hulpvraag. Als dit beide positief is dan tekenen we een overeenkomst.  

Behandeltraject

We verbinden ons aan elkaar voor een behandeltraject van zes maanden. 

In de eerste drie maanden gaan wij u zeer intensief behandelen om met u en uw naasten goed zicht te krijgen in uw gebruik, de moeilijke momenten en waar u regie terug kunt pakken. Dit doen wij middels hoogfrequente gesprekken, 7 dagen per week telefonische bereikbaarheid voor de moeilijke momenten en onverwachte vraagstukken of om een succes of teleurstelling te bespreken met ons. 

In de volgende drie maanden gaat u oefenen met alle inzichten en aangeleerde tools uit de eerste drie maanden. Wij behandelen en begeleiden u en uw naasten bij al deze nieuwe stappen. Zo kunnen wij bijvoorbeeld ook met u op zaterdagavond naar een plek gaan waar u voorheen gebruikte, deze zgn. exposure is een effectieve methodiek om te oefenen met het verdragen van zucht en het aanleren van alternatief gedrag. De frequentie van de gesprekken zal lager zijn dan de eerste drie maanden, de telefonische bereikbaarheid blijft gelijk. 

Wat mag u van ons verwachten? 

  • In de eerste drie maanden bieden wij u zes fysieke afspraken aan per maand (dus gemiddeld om de 5 dagen). 

  • Voor de volgende drie maanden overleggen we de frequentie van de afspraken met elkaar. Gemiddeld zullen dit zo'n twee gesprekken per maand zijn.  

  • Telefonische bereikbaarheid in deze zes maanden tussen 7.00 en 23.00 uur, 7 dagen per week. Waarbij er direct contact is met Arno en/of Annemarie. 

  • Wij komen naar u toe. Afspraken vinden bij u thuis plaats. In overleg kunnen we voor een andere locatie kiezen, bijvoorbeeld uw werkplek. 

  • Een fysieke behandelafspraak is 1,5 uur per keer en kan in overleg ook buiten kantoortijden. 

  • Wij bieden behandeling aan hulpvrager en naasten. De hulpvrager bepaalt wie betrokken wordt bij het behandeltraject. 

  • In overleg zijn er blaastesten en/ of urinecontroles mogelijk. 

  • Alle fysieke afspraken zullen met Arno en Annemarie samen zijn. 

Nazorg

Aan het einde van het traject geven wij advies over nazorg. U beslist zelf of u nog langer behandeld wil worden door ons. 

Investering

Meer weten over onze behandeling en de bijbehorende investering? 

Lees verder
a2hs_explain
a2hs_tap
a2hs_then